mandag 14. april 2008

Det finnes noe stort og skummelt som heter internett!

Denne uken kunne vi få skrive om hva vi selv ville og da tenkte jeg å ta for meg en liten internettsituasjon som jeg hørte om her forleden. Det var en jente som sa til meg at når man chatter på nettet så er det helt utrolig hvor mye oppmerksomhet man får hvis man utgir seg for å være jente enn hvis man utgir seg for å være gutt. Personlig har jeg aldri vært stort til chatter, men jeg sverger dyrt og hellig til msn og facebook. Det er jo langt fra det samme som å chatte, men det blir beregnet som det samme av den ¨eldre¨ generasjonen.


Jeg satte med ned og entret http://www.chat.no/ , siden det er det eneste chattestedet jeg vet om for tiden. Jeg prøvde meg som gutt først og kalte meg for ¨Henrik¨. Andre chattere logget av og på hele tiden men ingen snakket til meg. Greit, kanskje ikke så mye oppmerksomhet å få der. Sucks for you guys!

Deretter logget jeg på igjen, bare denne gangen med kallenavnet ¨Henriette¨. Jeg hadde ikke engang rukket å sjekke hvem som var pålogget før det strømmet inn med invitasjoner til å starte en samtale. Det var alt fra gamle pedofile menn til unge menn som bare hadde lyst til å snakke. Så jeg tenker at jo det er greit nok med litt oppmerksomhet men kanskje ikke de gamle mennene som drivr med dirty talk?

Mitt tredje forsøk var å logge inn med et litt ¨utfordrende¨ navn, så jeg logget inn som ¨Babe89¨. Gjett om ikke invitasjonene strømmet inn! Det var som om det var en bombe med invitasjoner. Det var så mange at jeg ikke klarte å holde styr på det så jeg måtte bare logge ut.




Jeg tenker at chatting er egentlig ganske farlig for du vet jo aldri hvem du snakker med, og for alt du vet så kan det hende du snakker med en av det motsatte kjønn av det du trodde. Det er også lett å få den oppmerksomheten man vil og si og gjøre akkurat som man vil fordi du må ikke registrere deg eller noenting. Derfor tenker jeg heller at msn er mye bedre. Der kan man jo godta og legge til personer som man selv vil og man må ha en konto for å kunne være der:)

1 kommentar:

Ingunn sa...

Sikkert en veldig interessant erfaring, og lærerik også. Bra innlegg.